ceramika inspirowana kształtami kobiecego ciała oraz organicznymi formami natury

PROJEKT OD KOBIETY DLA KOBIETY

INSPIROWANE ŚWIATEM NATURY

ceramika inspirowana kształtami kobiecego ciała oraz organicznymi formami natury

STUDIO

Studio

Human Nature Studio to pracownia artystyczna, w której powstaje unikatowa ceramika inspirowana kształtami kobiecego ciała oraz organicznymi formami natury.

Pracownia znajduje się w centrum pięknego secesyjnego miasta Bielska-Białej przy ul. Barlickiego 15/24.

Studio tętni życiem przez cały dzień. Wstąp na filiżankę gorącej kawy i zobacz jak wygląda proces powstawania ceramiki oraz do obejrzenie mojej ceramiki a w szczególności kubków.

Human Nature Studio to pracownia artystyczna, w której powstaje unikatowa ceramika inspirowana kształtami kobiecego ciała oraz organicznymi formami natury.

Pracownia znajduje się w centrum pięknego secesyjnego miasta Bielska-Białej przy ul. Barlickiego 15/24.

Studio tętni życiem przez cały dzień. Wstąp na filiżankę gorącej kawy i zobacz jak wygląda proces powstawania ceramiki oraz do obejrzenie mojej ceramiki a w szczególności kubków.

PROCES TWÓRCZY

Proces twórczy

Własnoręcznie wykonuje jedyne w swoim rodzaju produkty, a każdy kubek wymaga kilku tygodni pracy. Jest to wieloetapowy proces rozpoczynający się od toczenia i formowania naczynia na kole, indywidualnego rzeźbienia piersi, doczepiania uszka, następnie wypalania, szlifowania, szkliwienia, kończąc wypałem “na ostro”.

Praca z gliną daje dużo swobody a jednocześnie wymaga dużej precyzji oraz wiele uwagi, aby każde dzieło wychodzące spod mych rąk było dokładnie wykończone, a klienci usatysfakcjonowani z końcowego wydźwięku mojej kreacji. Kiedy pracuję nad nowym wzorem, pozwalam sobie na kreatywne eksperymenty z których wybieram te, które wdrażam do nowej kolekcji.

Cały ten proces, zaczyna się od pojedynczej myśli w mojej głowie która zostaje przelana na papier, po przez każdy etap tworzenia, aby powstało to co widzisz, ma medytacyjny wpływ nie tylko na mnie, ale na każdy aspekt mojej pracy.

Własnoręcznie wykonuje jedyne w swoim rodzaju produkty, a każdy kubek wymaga kilku tygodni pracy. Jest to wieloetapowy proces rozpoczynający się od toczenia i formowania naczynia na kole, indywidualnego rzeźbienia piersi, doczepiania uszka, następnie wypalania, szlifowania, szkliwienia, kończąc wypałem “na ostro”.

Praca z gliną daje dużo swobody a jednocześnie wymaga dużej precyzji oraz wiele uwagi, aby każde dzieło wychodzące spod mych rąk było dokładnie wykończone, a klienci usatysfakcjonowani z końcowego wydźwięku mojej kreacji. Kiedy pracuję nad nowym wzorem, pozwalam sobie na kreatywne eksperymenty z których wybieram te, które wdrażam do nowej kolekcji.

Cały ten proces, zaczyna się od pojedynczej myśli w mojej głowie która zostaje przelana na papier, po przez każdy etap tworzenia, aby powstało to co widzisz, ma medytacyjny wpływ nie tylko na mnie, ale na każdy aspekt mojej pracy.

HUMAN

Human

W tworzeniu ceramiki przyświeca mi idea ciało pozytywności. Są to historie o kobiecych sylwetkach różnej postury, o piersiach w różnych kształtach i rozmaitych brzuchach, szyjach, fałdkach, zmarszczkach, kolorach, dzięki której chce nawiązać dialog z kobietami w różnym wieku, a co za tym idzie, zachęcić je do współpracy z własnym ciałem i myśleniem o nim z czułością oraz szacunkiem. Jest to projekt od kobiety dla kobiety.

Często pytacie mnie dlaczego zajmuje się tym tematem lub co skłoniło mnie do pracy nad tym projektem…

Będąc w ciąży zaczęłam rysować swoje zmieniające się ciało w lustrze. Następnie po zakończeniu karmienia piersią, które było dla mnie wielkim wyzwaniem, rozpoczęłam prace nad projektem human. W efekcie był to dla mnie proces akceptacji oraz forma autoterapii.

W tworzeniu ceramiki przyświeca mi idea ciało pozytywności. Są to historie o kobiecych sylwetkach różnej postury, o piersiach w różnych kształtach i rozmaitych brzuchach, szyjach, fałdkach, zmarszczkach, kolorach, dzięki której chce nawiązać dialog z kobietami w różnym wieku, a co za tym idzie, zachęcić je do współpracy z własnym ciałem i myśleniem o nim z czułością oraz szacunkiem. Jest to projekt od kobiety dla kobiety.

Często pytacie mnie dlaczego zajmuje się tym tematem lub co skłoniło mnie do pracy nad tym projektem…

Będąc w ciąży zaczęłam rysować swoje zmieniające się ciało w lustrze. Następnie po zakończeniu karmienia piersią, które było dla mnie wielkim wyzwaniem, rozpoczęłam prace nad projektem human. W efekcie był to dla mnie proces akceptacji oraz forma autoterapii.

NATURE

Nature

Oprócz kubków inspirowanych kształtami kobiecego ciała, tworzę obiekty przestrzenne. Są to natchnione naturą formy rzeźbiarskie, przybierające kształty raf koralowych, a jednocześnie posiadające cechy użytkowe, które mogą być wykorzystane w życiu codziennym. Takimi obiektami premium, powstającymi w mojej pracowni są wazony, lampy, świeczniki, kwietniki i inne przedmioty o formach artystycznych. Inspiruje mnie różnorodność tych organizmów, ich nieskończone faktury, kolory, ruch, którym ulegają pod wpływem wody oraz ‘horror vacui’ czyli wypełnienie każdego milimetra przestrzeni jaki jest do wykorzystania.

Poza światem podwodnych raf koralowych interesują mnie także porosty, które są super organizmem żyjącym we wszystkich strefach klimatycznych, stanowiącym biżuterię lasu. Obserwowane pod mikroskopem i przeskalowane zaskakują swoją różnorodnością.

Oprócz kubków inspirowanych kształtami kobiecego ciała, tworzę obiekty przestrzenne. Są to natchnione naturą formy rzeźbiarskie, przybierające kształty raf koralowych, a jednocześnie posiadające cechy użytkowe, które mogą być wykorzystane w życiu codziennym. Takimi obiektami premium, powstającymi w mojej pracowni są wazony, lampy, świeczniki, kwietniki i inne przedmioty o formach artystycznych. Inspiruje mnie różnorodność tych organizmów, ich nieskończone faktury, kolory, ruch, którym ulegają pod wpływem wody oraz ‘horror vacui’ czyli wypełnienie każdego milimetra przestrzeni jaki jest do wykorzystania.

Poza światem podwodnych raf koralowych interesują mnie także porosty, które są super organizmem żyjącym we wszystkich strefach klimatycznych, stanowiącym biżuterię lasu. Obserwowane pod mikroskopem i przeskalowane zaskakują swoją różnorodnością.

O MNIE

O mnie

Po ukończeniu studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz stypendium w Berlinie wróciłam do mojego rodzinnego miasta Bielska-Białej, w którym obecnie tworzę swoje ukochane miejsce na ziemi. Biorę aktywny udział w życiu artystycznym.

Podczas studiów rysowałam i malowałam akty modelek oraz modeli w każdym wieku, a także w różnych pozycjach. Przenoszenie tego doświadczenia na rzeźbę jest dla mnie czystą radością, ponieważ pozwala pokazać niniejsze piękno, mało idealnego ciała, w całkiem innym wymiarze przestrzennym.

Glina jest materiałem, który ze względu na swoją plastyczność jest podatna na swobodne kształtowanie nieregularnych form, co pozwala mi jeszcze lepiej wyrazić swoją wizję w projekcie Human Nature.

W mojej twórczości interesuję się interakcją człowieka i natury. Od lat jestem związana z materią biologiczną oraz tkanką roślinną, w której poszukuję analogii do ciała ludzkiego, a także człowieka w ogólnym tego słowa znaczeniu.

Dlatego też, ceramika jest dla mnie zwieńczeniem wszystkich dotychczasowych doświadczeń z różnymi materiałami takimi jak tkanina artystyczna, płótno, papier, książka artystyczna, czy introligatorstwo.

Po ukończeniu studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz stypendium w Berlinie wróciłam do mojego rodzinnego miasta Bielska-Białej, w którym obecnie tworzę swoje ukochane miejsce na ziemi. Biorę aktywny udział w życiu artystycznym.

Podczas studiów rysowałam i malowałam akty modelek oraz modeli w każdym wieku, a także w różnych pozycjach. Przenoszenie tego doświadczenia na rzeźbę jest dla mnie czystą radością, ponieważ pozwala pokazać niniejsze piękno, mało idealnego ciała, w całkiem innym wymiarze przestrzennym.

Glina jest materiałem, który ze względu na swoją plastyczność jest podatna na swobodne kształtowanie nieregularnych form, co pozwala mi jeszcze lepiej wyrazić swoją wizję w projekcie Human Nature.

W mojej twórczości interesuję się interakcją człowieka i natury. Od lat jestem związana z materią biologiczną oraz tkanką roślinną, w której poszukuję analogii do ciała ludzkiego, a także człowieka w ogólnym tego słowa znaczeniu.

Dlatego też, ceramika jest dla mnie zwieńczeniem wszystkich dotychczasowych doświadczeń z różnymi materiałami takimi jak tkanina artystyczna, płótno, papier, książka artystyczna, czy introligatorstwo.

HUMAN NATURE STUDIO

ul. Barlickiego 15/24
43-300, Bielsko-Biała
studio@humannature.pl
515-332-036